צפנת שובל עורכת דין - לוגו האתר
שלם 3 בית זילברמינץ

רמת גן

054-258-5874

18:00 - 9:00

גיבורים אמיתיים במשימה (כמעט) בלתי אפשרית –

תוכן עניינים
מאמרים נוספים

גיבורים אמיתיים במשימה (כמעט) בלתי אפשרית –

מקרה שנחשפתי אליו לאחרונה וליוותי בייעוץ משפטי:

לצערנו אנשים רבים בגיל השלישי יודעים עד קשה למצוא מטפל או מטפלת זרה טובים שיתאימו בדיוק לצרכים של בן או בת משפחה שלהם, הנמצאים במצב סיעודי ונזקקים לסיוע.
לעיתים מצבו הסיעודי של המטופל הוא כל כך מורכב וייחודי שהמטפלים בעצמם נמנעים מטיפול ובוחרים לעזוב, והמשפחה נותרת בחוסר אונים וייאוש.
אבל יש מקרים מתסכלים עוד יותר:
מטפלים רבים נשלחו לראיונות אצל משפחה מהמרכז, שבה קיים מטופל במצב סיעודי קשה. מעט מהם הסכימו להתחיל עבודה, אבל מיד עזבו בשל המורכבות והקושי הרב הטמון בטיפול הייחודי הסיעודי של אותו מטופל ספציפי.
ככה חלפו חודשים רבים של מאבק המשפחה, עד אשר נמצאה מטפלת אחת שהקושי לא הפריע לה והיא אפילו הצליחה ליצור קשר טוב עם המטופל ומשפחתו. אבל לצערנו המטפלת עובדת כבר שנים רבות והמדינה סירבה להארכת רשיון ההעסקה שלה לפי חוק, ודרשה כי תצא מישראל.
המשפחה בייאוש. מה עושים?
בהנחיית וליווי מרדכי סיג, מנכל סלה – סיוע והכוונה לגיל השלישי, הגישו המשפחה והמטפלת בקשה לוועדה הומניטארית ברשות האוכלוסין וההגירה, והציגו בפניהם טעמים מיוחדים וחריגים הקשורים למורכבות וייחודיות הטיפול הסיעודי הנדרש ונסיבות אישיות נוספות הן של המטופל והן של המטפלת על מנת שיאשרו את השהייה בישראל.
הבקשה נדחתה על הסף עקב תקופת השהות של המטפלת בישראל, תוך התעלמות מהמצב הקיים והנזק שייגרם למטופל אם תופסקת עבודת המטפלת. ובעצם, לא נעשתה ע"י המדינה בחינה אישית של הנסיבות המיוחדות שהועלו בפניה. כלום. מקומם.
בלית ברירה פנו אל בית הדין לעררים בירושלים, תחת ייעוץ משפטי. גם כאן במענה לערר קיבלו תחילה סירוב מהמדינה. נתקלו שוב ושוב בחומת הפרוצדורה של החוק היבש.
אבל מרדכי סייג לא מוותר, ומצאנו עצמנו בשיחות משותפות וייעוצים ועל מנת שבית הדין לעררים יקיים דיון פרונטאלי ונוכל לסייע למשפחה שנכנסה לסחרור בלתי נתפש ומתמודדת עם קשיים יום יומיים בטיפול הסיעודי.
בסוף נמצא הפתרון המשפטי: עמידה על פרוצדורה תתקוף בפרוצדורה.
נערך "עדכון לערר" המוכיח כי הערר הוגש בתקופת הארכה לתיקון 37 לחוק הכניסה לישראל, שאפשר הגשת בקשות עקב נגיף הקורונה, ממש 3 ימים לפני תום התקופה, וכי "הפסקת העסקתו של העובד הזר במתן טיפול סיעודי לאותו מטופל עלולה לגרום לפגיעה קשה במטופל" כלשון החוק.
כעת לא נותרה למדינה הברירה, והיא הגישה לבית הדין לעררים עמדת עדכון, כי היא חוזרת בה מהתנגדותה!!!

ומיהם הגיבורים האמיתיים?

אלו הם המטופלים הסיעודיים עצמם, שמתמודדים יום ביומו עם אובדן איכות החיים ובגידת הגוף, ובנוסף נאלצים בעל כורחם להילחם במשימה כמעט בלתי אפשרית מול קירות הבירוקרטיה האטומים, וזעקותיהם בדבר טעמים הומניטריים לרוב לא נשמעות מבעד לקירות האלו.
מזל שיש אנשים כמו מרדכי סיג שדואג לכך שלא יוותרו לעולם ויזכו לקבל את הטיפול הראוי והמתאים להם.
שמחה שפנו אלי לייעוץ וגאה בעוצמות שלהם.
דילוג לתוכן