צפנת שובל עורכת דין - לוגו האתר
שלם 3 בית זילברמינץ

רמת גן

054-258-5874

18:00 - 9:00

תקופת צינון לפטור ממס שבח

תוכן עניינים
מאמרים נוספים

תקופת צינון לפטור ממס שבח

זוג לקוחות, הורים נהדרים, נקלע בשנה האחרונה למצב שבו נדרשו למצוא פתרון דחוף לגיוס כספים לשם סילוק חובות. אבל מאיפה מגייסים? אחרי התלבטויות קשות החליטה כל המשפחה לפנות אלי כדי למכור את הדירה של הבת, דירה שמושכרת לאחרים.

לא תהיה בעיית מס שבח, נכון?   כי זו הדירה היחידה שלה שעזרנו לה לקנות לפני קצת יותר משנתיים, היא שילמה 25% והשאר אנחנו, מיד אחרי שהשתחררה מצה"ל…

אז רגע, לפי חוק – לא תמיד זה נכון. חייבים לבדוק את כל הנסיבות ברכישה ..

 

הורים, אתם צריכים לדעת מראש שאם אתם 'עוזרים' לילד הבגיר לרכוש דירה, אבל 50% מהמימון הוא בעצם מכספכם ולא מהילד (בין אם סיוע ברכישה ובין אם במתן הכספים לילד במשך שלוש שנים שקדמו לרכישה), אז רשויות המס יראו בדירה הזו כדירת מתנה, שחלים עליה כללים מגבילים במכירה.

כדי לקבל פטור ממס שבח במכירת דירת מגורים מזכה, שהיא גם דירת מתנה, קיימת תקופת צינון מעת הרכישה. מאחר והמשוחררת הטריה קיבלה את מרבית המימון מההורים הנדיבים שלה ובכל מקרה היא לא גרה בדירה בעצמה, אז עליה לחכות ארבע שנים עד למכירה בפטור ממס שבח לדירת מגורים מזכה.

אם היא היתה גרה בדירה בעצמה כרווקה- תקופת הצינון היתה עומדת על שנתיים, ואם היתה מתגוררת בדירה כנשואה אז רק שנה אחת.

לכן הבהרתי למשפחה כי בנסיבות שתיארו בפני, קיימת תקופת הצינון של 4 שנים, ואם הבת תמכור בתוך תקופת הצינון הרי שעלולה לאבד את הפטור הנכסף.

 

לאחר הבנה והתלבטות – החליטו לשנות כיוון ולפנות בינתיים לאפיק גיוס אחר. אז נכון, אין שכ"ט במכירה שלא היתה, אבל אני יודעת שעזרתי להם ועוד מעט זה ישתלם.

בקיצור, שוב חוזרים לאותה מסקנה. מומלץ לקבל ייעוץ משפטי ותכנון מס הוא חלק חשוב ביותר במסגרת התנהלות ברכישת ומכירת נכסי נדל"ן. כי בסוף, על טעויות משלמים..

 

 

 

דילוג לתוכן